onsdag 21 juni 2006

Stänk från ovan

Tänkte gå o träna idag. Men somnade på soffan istället. Kanske lika bra det... Hade ett litet internet-stop för ett tag sen o jäklar vad effektiv man blev då helt plötstligt... Diskade, dammsugade, monterade ihop en lampa till hallen, sydde upp ett par byxor, satte upp krokar till grytlapparna i köket, o krokar till en hylla på toan... Hur ska man tolka det då?! Att man borde ha datorn avstängd oftare...?

Imorgon kommer Mimmi o det ska bli skitkul! Jag har dock fortfarande inte fattat att det är midsommar på ingång, har inte ens fattat att det är sommar... är jag trög eller? På sommaren ska man ju vara ledig o ha det gott... Inte vara stressad o aldrig hinna nåt... Idag när nån på jobbet nämnde midsommarstång så tog det lång tid innan det klickade hos mig o jag insåg att jag hade glömt bort att man har midsommarstång på midsommar! Midsommarstång känns somrigt, men midsommar för mig nu känns inte alls... nåt speciellt. Trist. Vi ska vara ute i Gullvik hela dan är det planerat, äta sillunch, aktivera oss lite, grilla på kvällen o sen sova över i stugor. Hoppas på fint väder o inte allt för mycket stänk från ovan...

Borde ju bli bättre än förra året då jag jobbade hela helgen iaf...

Det har varit några djävulsdagar på jobbet med några extremt otrevliga o jobbiga kunder som jag haft lust att strypa innan de ens hunnit ut ur butiken, så det ska bli skönt med långhelg men den kommer gå fort är jag rädd... Vet inte hur jag ska hinna turista med Mimmi också men det ska nog lösa sig...

Inga kommentarer: