söndag 18 juni 2006

Time flies

Shit, tiden bara rusar. Veckan gick i ett nafs, men samtidigt känns det som jag jobbat mycket mer än en vecka sen jag kom tillbaka från Mallis. Var hyfsat drygt i måndags innan man kom in i det hela igen... Men sen rullade det på. Har diskuterat schemaläggning för hösten då vi ska ändra öppettiderna till 8-18. Blir antagligen nån form av rullande schema där man antingen jobbar 8-16.45, 8.30-17.30 eller 9.30-18.15. Efter mycket om o men o tandagnissel så fick vi ihop ett schema som alla var hyfsat nöjda med (efter diverse hot om uppsägningar o tyck-synd-om-mig-samtal från de som är gamla i gamet...), återstår bara att se vad ledningen tycker om det... Man kan ju misstänka att de egentligen vill ha mer folk sent än tidigt som vi vill för att kunna sluta tidigt så ofta som möjligt. Den tiden den sorgen.

Har också fått lönen justerad. 600 kr mer än vad jag skrev på för fick jag, o det får jag väl vara nöjd med procentuellt även fast det är en riktig skitlön vi pratar om. Till hösten ska det ju finnas möjlighet till bonus, ska bli intressant att se om vi får lite mer kunder med telefonslingan vilket ju är en förutsättning för att kunna sälja mer...

Helgen har också försvunnit väldigt snabbt. I fredags efter jobbet åkte jag direkt ut till Gålsjöbruk för att assistera lite vid en bokning. Närmare bestämt det bekanta Statt-gänget som hade personalfest... Hemma vid halv två, inte helt pigg. Blev något förvånad när klockan hunnit ticka ända till 11.10 när jag vaknade i lördags...! Men det var väldigt skönt o säkerligen välbehövligt.
Lördagens planer blev därmed lite komprimerade eftersom hela förmiddagen försvann. Hann iaf röja upp det värsta, diska upp, hoppa in i duschen o besöka frissan innan vi samlades för Annas möhippa kl 15.
Stefans kompisars flickvänner hade lyckats spåra upp mig o hört om jag ville joina dem, o det ville jag såklart. Kul att de tänkte så långt, annars brukar man inte bli så involverad om man inte är just flickvän... Åkte hem till dem o killarna tog hand om Stefan o vi Anna. Verkade som överaskningsmomentet lyckades, de hade nog inte börjat misstänka nåt så här god tid i förväg. Kul!
Det blev en barnvänlig tillställning med picknick i museiparken, middag på Matcompaniet o sen när det var dags för Simon att sova åkte vi hem till Anna o avslutade kvällen där. Hemma vid halv ett o sen försvann några timmar till innan det blev läggdags.

Idag har jag lyckats förena nytta med nöje. Dammsög o torkade golven i morse. Sen tvättade jag nästan hela eftermiddagen, o passade då på att sitta ute o läsa i solen medan jag väntade på att byta maskin... Så det blev både några maskiner o några timmar i solen. Gött!
En timmes powernap på sängen o precis när jag vaknade o var hungrig så ringde Kattis o undrade om jag ville komma ner till O'Learys o äta... Och med tanke på hur tomt mitt kylskåp var så kändes det som en god idé.
Skulle behöva en helgdag till att bara ligga på soffan, sova, slötitta på tv, göra ingenting o kanske orka ta tag i mitt pysselprojekt att måla tavellisterna + köksstolarna, och konstruera en "bård" att sätta upp på väggen bakom tv:n. Men det får väl fortsätta va ett framtidsprojekt...

Och det bästa av allt - på torsdag kommer Mimmi upp o besöker Norrland (o mig) över midsommar! =)

3 kommentarer:

mamma sa...

Hej svejs, kul att någon Skåning äntligen tog sej i kragen och åker upp på besök i norrland, häls henne från mej. Kram och ha de så gott

Engma sa...

Kul med besök!! vi har inga planer för midsommar, men med lite fint väder så ska det väl lösa sig ändå. Blir det regn så får man väl sitta hemma och packa kartonger eller städa haha :D

Anna S sa...

Trevligt med besök. Och trevligt att du var med. De hade haft lite jobb att spåra dig. Du vet, Stefan och namn ingen bra kombination. =) Men efteråt hade han kommit på att han kunde ju snoka i min mobiltelefon. =) Tekniskt sett så var det ju inte bara Stefans kompisars flickvänner utan Maria är ju faktiskt hans kompis dom har känt varandra i typ 25 år. Sedan har ju dom blivit mina kompisar nu också. Vissa umgås jag med själv också. Inte bara med våra partners så det är ju bra. Dan före vårt bröllop på kvällen tänkte vi gå ut och äta så att några av våra kompisar här får träffa mina kompisar från Fagersta innan bröllopet kunde vara kul om du kunde vara med då. Kram