fredag 20 oktober 2006

Back in Sweden - första snön har fallit!

Då var man tillbaka. Det kändes som jag skulle ha massor att göra på jobbet när jag kom tillbaka, men det har varit väldigt lugnt idag... Så jag hoppas att jag inte har glömt bort nåt eller nån!
Kom tillbaka redan igår, var väl på jobbet vid tvåtiden men här var så lugnt så när jag hade kollat mailen o checkat så det inte var nåt akut på kö till mig så blev jag hemskickad för att sova lite... skönt.

Sista dagarna i Tunisien var också bra. Avslutade med två nätter i Sousse, och om jag skulle åka tillbaka skulle jag nog välja Sousse. Lite strul med hotellet, men i Port el Kantaoui fick man äntligen lite myskänsla som vi saknat hela resan, nåt att gå runt o strosa i... Väldigt trevligt, o vääääldigt god mat på avslutningsmiddan som Tunisiska turistbyrån (eller nåt) bjöd på. I onsdags var vi hellediga innan planet gick hem på kvällen, så då blev det några timmars stekande vid poolen o sen lite shopping i medinan. Jättemysigt att gå runt där i lugn o ro, titta på allt krimskrams o försöka pruta. De kändes inte så överdrivet "på" heller, utan var ganska lätta att skaka av sig om man inte var intresserad. Men det beror nog mycket på dagsformen det där, både min o försäljarens sådan...

Och nu har man kommit hem till snön, hör o häpna! Igår kväll började det falla lite vitt från himlen o imorse var det alldeles vitt ute. Ser att det ligger kvar lite vitt på nån bil här utanför, annars är det nog mest regn o slask nu...
Mamma är o hälsar på nu över helgen också, inte så mycket planerat utom hockey imorgon...

Inga kommentarer: