lördag 28 oktober 2006

Förkyld o eländig

Kände igår att det var på g. Och mycket riktigt när jag vaknade imorse så var jag förkyld, febrig o svullen i halsen. Uäähhh. Förkyld, hostig, snorig o febrig kan jag köpa, men jag tycker inte alls om när halsen svullnar igen. Då får den hellre vara rivig o göra ont. Men det spelar ju ingen roll, för nu tycker min hals att det är mycket roligare att svullna...

Har iaf varit o jobbat idag. 4 timmar på DinSko blev det. Shit vilken rusning, vi var bara 3 st o det är lite lite för att vara löningshelg o folk har varit som galna efter skor idag. Antagligen har de kommit på att det behövs lite vinterskor nu...
Kul att det är mycket, men det blev lite väl bra där ett tag när man inte hinner sätta tillbaka överblivna skor o kartonger (o det finns inte så värst mycket avlastningsytor där i butiken) o det var allmänt kaos. Men jag tycker vi lyckades ganska bra ändå, man kan ju inte göra annat än springa så fort man kan in på lagret o hämta o tillbaka igen...
Fick lite drygt en tusenlapp i lön från DinSko den här månaden och då tänkte jag att jag skulle investera de pengarna i ett par ordentliga vinterskor. Så innan jag gick hem shoppade jag mig ett par Ecco Goretexskor. De kändes ovanligt smidiga för att va en grövre känga. Nu var jag lite öm i fötterna efter allt springande när jag provade dem, så jag får ta o prova dem en gång till imorgon tror jag...

På tal om shopping så blev det ju den där mobilen jag tjatade om tidigare. En Nokia 6131, fick den precis innan jag åkte till Tunisien så jag har ju haft den ett tag nu. Än så länge till belåtenhet, utom batteritiden som är riktigt dålig..

Har äntligen lyckats få tag på min favoritlåt Sjumilakliv idag så nu ska jag lägga mig i soffan o lyssna på den o bläddra i nån tidning. Mer action än så blir det nog inte ikväll... hoppas att jag orkar ta tag i mitt liv o städa imorgon...

---

Förskökte lägga upp bilder på skorna o mobilen, men det blev tvärstopp o jag orkar inte hålla på o jävlas så då skiter jag väl i det då.

Inga kommentarer: