fredag 6 oktober 2006

Skånebesök

Hej o hå, nu är det helg igen... det går snabbt. Men till skillnad från många tidigare helger är det här en ledig helg! Jenny är på besök, hon kom upp i onsdags kväll. Planen var att hon skulle komma igår, men eftersom SAS hotade att strejka så tog vi det säkra före det osäkra o bokade henne i onsdags istället. Dock hann jag inte till flyget o hämta henne, för jag var i Umeå på Apollo-info med Anki. Och på väg hem skjutsade vi hem Lina (resesäljarkollega i Umeå) o tittade på hennes nya hus o blev kvar där ett tag o snackade skit. Så då fick Sara rycka ut o hämta Jenny från sista planet istället...

Idag slutar jag kl 13 (eftersom jag jobbade i lördags) så då blir det nog en liten sväng på stan o sen får vi väl ge oss ut på sightseeing i trakterna. Imorgon blir det hockey (fullsatt mot Skellefteå) o sen är det inte så mycket annat planerat, men vi ska nog kunna hitta på nåt...

Åker söderut på tisdag kväll för att dra till Tunisien på onsdag morgon så det blir väl till att packa lite igen. Sen kommer jag tillbaka veckan därpå natten mot torsdag, så då har jag fixat mig ett rum o sover ut lite o väntar till 12-planet hem o direkt till jobbet. Känner mig hyfsat nöjd med att jag lyckats få gratis "provboende" på olika hotell på Arlanda både natten innan och efter studieresan. Det gäller att hitta rätt människa att prata med! Har inte sett varken Park Inn Arlanda eller Arlanda hotellby som jag ska bo på nu, så det blir ju så mycket lättare att sälja det när man vet var det ligger, hur det är osv.

Kors i taket! Resesaljarna.se har blivit uppdaterad! Det krävdes lite upprördhet o heta diskussioner innan nån kom till skott (eftersom ingen vet vem som är ansvarig för det där egentligen....), men nu är det rätt öppettider, rätt telefonnummer, rätt adress och rätt personal på vår sida. Att den sen fortfarande inte är speciellt snygg o allmänt B-ig får man väl fortsätta leva med tills Resia bestämt sig för vad som ska hända med oss.... Man kan inte få allt här i världen...

1 kommentar:

mamma sa...

Kul att skåne töserna äntligen kommer till skott. fin bild på resesäljarnas sida. Ha de gott och häls Jenny. kram