söndag 8 oktober 2006

Det finns en hjälte...

... men han ser för djävlig ut i svartgult.

Det lät Modoklacken hälsa vid matchen igår, Modo-Skellefteå, som slutade 5-2. Vår saknade nia blev inte frisk nog i sitt knä för att kunna va med o spela, men han var på plats i båset ändå o förgyllde arenan med sin närvaro. Plus i kanten till Modoklacken som hade hyfs nog att inte bua ut en gammal hjälte som han ju är... Istället lät det faktiskt ibland som på den gamla goda tiden "Magnus Wernblom är våran kung" (visserligen när Modo ledde ganska stort o de gamle hjälten kanske funderade på om han höll på rätt lag egentligen, men ändå...)

Hockey igår alltså, lite sightseeing, Max (exotiskt för en skåning), och mycket filmläge i soffan. Skönt.
Måndag imorgon igen, jobba, fixa, träna, packa, fixa, sova, jobba. Sen bär det av igen...

3 kommentarer:

mormor sa...

Deppigalisa! Det är bara att gilla läget. Livets berg-o- dalbana är bara så.Apropå mobil, så blev jag så gott som påtvingad en ny sååå förmånligt så. Vi var i Ystad för att hämta nya soffan bara. Nu återstår ett jättejobb att lära mig använda den nya.Kamera mp3spelare radio o gud vet vad. Jag som bara vill kunna ringa o ta emot sms. Kram Moormor

Kattis sa...

Jag e lite ledsen att jag missade "the match" men det blir väl en sväng till Skellefteå i december? Vi har ju lite kaffe att dricka där oxå. ;-) Förövrigt tycker jag att mormor e hjälte nummer 2, skicka o ta emot sms, hur många mormödrar hajar det?? Ha det skönt i tunisien! KRAM

mamma sa...

ha de gott dottern min. behövde ett avbrott i pluggandet. jobbar natt och har haft turen att få in flera timmar civilrätt under tiden, det behövs, känns som omdet vore tenta snart igen. vi ses snart, kram