torsdag 26 oktober 2006

Senaste nytt

... är inte speciellt spännande. Har inte hänt så värst mycket. Mamma var här o hälsade på förra helgen. Vi gjorde inget speciellt, gick på stan lite, var på hockey, låg i soffan o såg på film (bla Wallander Fotografen, Kim Novak badade aldrig i Genearets sjö och Den bästa av mödrar).

I måndags morse åkte mamma hem o det var faktiskt ganska skönt att äntligen va ensam igen. Först var ju Jenny här helgen innan jag åkte till Tunisien, sen samma dag som hon åkte hem så åkte jag mot en studieresa då man umgås under lite Big Brother-aktiga förhållanden (ihopföst med okända människor att umgås dygnet runt), sen samma dag som jag kom tillbaka hit så kom mamma. Nu längtar jag såååå mycket efter att få städa upp o få ordning, det ser ut som ett bombnedslag då jag inte har haft tid att städa ordentligt på flera veckor + att det är lite halvuppackat efter resan....

I tisdags kväll var jag på O'Learys och åt med DinSko-folket, mycket trevligt. Igår var jag hela dagen i Sundsvall på HTF-ombudskurs och sen blev det ett stopp på IKEA på vägen hem, köpte faktiskt bara värmeljus och en orchidee - måste va nytt rekord. Hoppas dock på att få komma dit snart igen, spanade mest läget denna gången!
Och idag är det hockey, bäst att göra sig redo att gå snart...

Lill-Fritzen har varit hos farbror doktorn o blivit kastrerad idag. Han ser lite nannig ut o hade kräkts på golvet, men nu ser han ut att gå ganska stadigt iaf så han blir nog piggelin snart! (förhoppningsvis lite mindre skrik-och-kissa-överallt-piggelin än tidigare...)

2 kommentarer:

mamma sa...

Hej svejs dottern känns ju nästan som om du tycker det är skönast när vi åkt. Jag gillade läget, känns bra att bara få träffa dej. ha de gott/kram

Maria sa...

SENASTE-SENASTE nytt! JULBLOGGEN! http://gimmesanta.webblogg.se;D