fredag 30 april 2010

För ett år sen

För ett år sen firade jag Valborg med att säga upp mig. (och grillpremiär på Långis)

Det är ett beslut som har påverkat mitt liv varje dag sen dess. (Inte grillpremiären alltså) Det var ett beslut som var nödvändigt för att ta ett aktivt val i livet och inte bara låta omgivningen och slumpen föra mitt liv framåt. Jag behövde komma bort, prova något nytt och utan beslutet hade jag inte kunnat flytta tillbaka till Skåne. Och även om jag inte är helt tillfreds med min situation just nu och jag till och från saknar "livet innan uppsägningen" så ångrar jag mig inte.
Däremot ska jag försöka låta bli att göra en repris idag...

Det är så dyrt att säga upp sig*... ;)


*Om man säger upp sig på vinst och förlust alltså, utan att ha något nytt jobb att gå vidare till. Man blir inte poppis hos A-kassan.

3 kommentarer:

mamma sa...

haha du är för go, nej säg inte upp dej vänta tills att du har något annat, vi är mänga som är glada för din flytt, men förstår så väl att du vill ha både norr o söder, men livet är inte lätt o du fick möjligheten att välja, du får fler möjligheter i livet att själv välja o på detta vis påverka ditt livs riktning, hoppas du kan fira valborg i skåne på ett trevligt vis, kram

Sara sa...

Kan nog vara klokt o vänta med att säga upp dig denna gång tills du har något annat ja...
Övik finns ju alltid kvar för dig om det känns rätt framöver!
Du är varmt välkommen hem igen om det kommer kännas rätt....
Hoppas du kan ha en trevlig sista april även i södern..
Kram

mormor sa...

Vi är så glada för att du tog det beslutet. Vi njuter verkligen av att ha dej nära.