tisdag 23 november 2010

99kronorsjeans

Igår när jag inväntade en buss som skulle ta mig vidare inom stan så svängde jag förbi KappAhl en snabbis för att fördriva de få minuter som var kvar innan bussen gick. Sneglade på en rea-snurra och hittade två par jeans för 99 kr styck. Jag hade inte tid att prova, men tyckte mig känna igen modellen från att jag hade provat dem tidigare och tyckte mig också minnas att de då nästan hade passat. Lite väl trånga men annars bra i modellen. Så jag chansade.

Och chansningen gick hem. Några kilo minus på vågen sen förra provningen och det blåa paret satt som en smäck medans det svarta paret (samma modell och samma storlek) var något mindre. Men de får stanna kvar hemma ändå. Har för avsikt att de ska passa inom överkomlig framtid. (Går)dagens fynd!

4 kommentarer:

Kattis sa...

Grymt! och vilka långa, snygga, smala ben du har!

mormor sa...

du har verkligen näsa för att handla billigt.

Sara sa...

Härligt!!
Snart passar de svarta som en smäck också ska du se!
Håller med Kattis där, riktigt låånga smala ben du har.... ;)

Prralin sa...

Haha, ni är roliga! Kattis - Vad vill du nu ha?! Försöker du förhandla dig från att sova i soffan när du kommer till Malmö eller?! ;)

Mormor - Absolut, jag kan nosa mig till en rea på flera kilometers avstånd. När man dessutom (för en gångs skull) hittar något man faktiskt _behöver_ på rea så är ju lyckan total!