lördag 27 november 2010

Promenadkonferens

I veckan har vi varit på Nötesjö Wärdshus och konfererat med jobbet. Snön och de vita vidderna gjorde landskapet fantastiskt. Konsulten som drillade oss kändes lite överladdad till en början, men efterhand som dagen gick taggade han ner något. Han hjälpte oss att jobba fram både målbild och värdegrunder för verksamheten. Väldigt nyttigt för mig som är färsk att få vara med på detta.

Jag kom flera gånger på mig själv med att sakna konsulten som vi jobbade med under flera års tid på resebyrån. Eller egentligen kanske jag saknade kunskapen om verksamheten som vi jobbade med då?!

Hursomhelst, denna något överladdade konsult hade en väldigt bra grej på förmiddagsprogrammet. Efter att ha suttit ner några timmar och introducerat dagen blev vi ombedda att klä på oss varmt och gå ut. Sen följde en halvtimmes promenadkonferens då vi gick två och två och diskuterade vad vi såg för målbild framför oss. Ca fem minuters konfererande innan vi "bytte partner" och på så sätt fick alla prata med alla, på ett lättsamt sätt.

En dos dagsljus, snöknarr under skorna och rosiga kinder gjorde susen för att orka med resten av dagen. Ett sätt att brainstorma som jag varmt rekommenderar!

Inga kommentarer: