söndag 28 november 2010

Lussekatter & pepparkakor

Idag var det stora julbaksdagen. Kusinfirman fick dagen till ära förstärkning i form av min syster som trotsade snön och tog sig in till storstan från Österlen. Alla "töserna" var med andra ord på plats hos mormor idag. Det stod lussekatter och pepparkakor på menyn - och så blev det också.

Vi hann med en provsmaksfika också, och jag tror att baket fick godkänt. Nu ska jag slänga mig på soffan och försöka varva ner ett par timmar innan det är dags att gå och lägga sig för att orka med nästa vecka. Jag känner mig sliten och trött och stressad. Jag vägrar dock att bli stressad på grund av julen - jag älskar ju julen och har för avsikt att fortsätta göra det.

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

julen är DIN tid på året petra. det har det varit ända sedan jag började läsa din blogg!

Prralin sa...

Jaså, märks det?! ;)