tisdag 16 november 2010

Ett enklare liv

Igår tog jag mig motvilligt ur bubblan som jag levt i hos mormor sen i fredags. Vi behöver kanske båda lite tid för oss själva. Och även om jag inte orkade gå till jobbet varken igår eller idag så måste jag ju snart tillbaka till den verklighet som trots allt fortsätter. Hur konstigt det än känns.

Sedan länge hade jag en planerad 4good-tjejkväll igår, men det var inte förrän några timmar före som jag sms:ade mitt sällskap och bestämde att jag är på. Det var nog rätt beslut. Det var en trevlig kväll även om jag var lite okoncentrerad mellan varven.

Det var en inspirations-/pensionskväll som 4goods medlemmar erbjudits gratis i samarbete med AMF; Ett enklare liv. Målgruppen var nog egentligen stressade mammor, men både jag och mitt barnlösa sällskap hade nog minst lika stor behållning av kvällen som alla mammorna. AMF berättade hur enkelt och snabbt (?!) det är att få koll på sina pensionspengar och det där ångestframkallande oranga kuvertet. De lyckades dessutom få fram sitt budskap på ett lättsamt sätt. Och ja, nog borde man kunna offra ett par minuter på detta då och då. Tiden går ju att skramla fram, men intresset?! Ja, vi får se...

AMF får ursäkta, men det var nog ståuppan Karin Adelsköld och artisten Hanna Hedlund de flesta i publiken kommit för att titta (och lyssna) på. Karin hade jag ingen riktig koll på sedan tidigare, men hon verkade otroligt sympatisk - och var både rolig och lättsam. Dessutom hade vi tydligen missat det faktum att självaste Zlatan bodde på samma hotell som vi befann oss på, och han hade setts nere i lobbyn tillsammans med resten av fotbollsligan som var på väg till Fotbollsgalan. Jag och Emma missade detta, men Karin hade tydligen fått närkontakt. ;) Hanna körde delar av sin show Det är jag som är mamman och det bjöd både på vacker sång och många skratt.

Tack 4good (och AMF) för en trevlig kväll, det var skönt att få komma utanför bubblan för en liten stund.

PS. Jag passar återigen på att tipsa om nästa inspirationskväll i Malmö den 1 dec.

Bild lånad från 4good-bloggen.

2 kommentarer:

mamma sa...

låter som en trevlig kväll nått man behöver när livet trots allt ska gå vidare. kram på dej

Karin sa...

Åh vad fint skrivet! Tack & kram