söndag 1 juli 2012

Snygg häck

Femtielva blåsor och sår på händerna - men en snygg häck.

Ja, jag menade den i trädgården då alltså. Men fasen vet om man inte får snygg häck själv också av det här så småningom - för hej vilken träningsvärk såhär dagen efter. Inget gympass i världen kan mäta sig med träningsvärken från ett ordentligt pass i trädgården. Och dessutom får man en snygg trädgård på köpet. Eller ja, åtminstone snyggare.
Som bonus får man också en snygg bonnabränna.

Igår tampades jag med framsidan av tomten i stugan. Den som inte fått någon kärlek på flera år, och som mest sett ut som "tomten som gud glömde". Typ. Vi är visserligen aldrig där själv, men det är ju den man ser när man kör förbi. Jag och kusinen sågade ner ett gäng småträd förra helgen (såna som sått sig själv - hej skogstomt), och vi sågade ner grenar på de andra träden så att man kan gå rak under. Gräset som var 30-40 cm högt klipptes en första gång, och igår gav jag gräset en omgång till. Tomten är långt ifrån snygg, men den ser åtminstone lite mindre anskrämlig ut nu.

Bakom gräset hittade vi häcken av gul Ölandstok som stått där så länge jag kan minnas, men som knappt synts på sistone. Jag vet ingenting om häckar eller Ölandstokar, men jag tänkte att lite mindre ogräs, lite mer jord och en dos gödning skulle göra susen. Vi får väl se om det funkar, men nu ser man i alla fall att det ska försöka föreställa en häck. Nästa gång jag får för mig att leta fram en häck ska jag dock överväga att använda handskar... 

Nej, gräset är inte grönt - men klippt.
Nej, häcken är inte frodig och tät - men framletad.
Man får börja nånstans...

1 kommentar:

Sara sa...

Så fint det blev!!