torsdag 26 juli 2012

Strandhäng på Ribban

Första veckan som bjudit på strålande sommarväder och värme för oss här nere i södern måste ju utnyttjas maximalt. Trots att man har oturen att redan ha avverkat sin semester. Som sagt, det är inte det att jag inte trivs på jobbet. Det är bara det att när solen strålar från en klarblå himmel och temperaturen stiger över 25 grader för första gången den här sommaren - ja, då känner jag att jag eventuellt hade trivts ännu lite bättre på stranden. ;)

Vad göra? Jo, packa strandväskan på morgonen och cykla direkt till stranden när jobbet slutar kl 16. Köpa med sig en sallad och picknickmysa med trevligt sällskap på en filt i sanden. Trotsa algblomningen och bada och plaska och ha kul. Relaxa en stund på stranden och njuta av de varma strålarna från solen. Hoppa och skutta på Friskis utegympa på gröningen precis vid stranden. Njuta av härlig musik och svetten som rinner i hettan. Svalka av sig med ett långt, härligt bad. Ta vara på den sista kvällssolen och se solen gå ner i horisonten. Snegla på klockan och tänka att när den närmar sig halv elva är det nog dags att dra sig hemåt. Cykla hem genom en ljum sommarkväll i ett mörkt men livfullt Malmö. Inse att det är väldigt lyxigt att ha stranden nästan mitt i stan. Lägga huvudet på kudden med ett leende på läpparna och somna till tanken "det här var en riktigt bra dag".


2 kommentarer:

mamma sa...

så underbart det låter, så har jag aldrig upplevt min barnddomsstad

mormor sa...

Det verkar som du förstår att ta vara på det som finns runt hörnet.
Du ser verkligen till att njuta av
även de små stunderna.