tisdag 13 november 2012

4good-kväll: Shine!

Det var ett jäkla tjat om det dära 4good alltså. Är hon köpt eller?

Nej, det är hon inte. Hon råkar bara tycka att 4good är så himla bra! Igår var det dags igen. Fast den här gången blev det lite mer bakom kulisserna, nu stod jag nämligen bakom 4good-bordet och hälsade kvällens besökare välkomna. Så hur hamnade jag där då? Tja, det var helt enkelt så att jag mailade till 4good för ett tag sedan och frågade om det fanns något jag kunde hjälpa till med i samband med eventen i Malmö. Dels för att jag tycker det är roligt att jobba med den här typen av arrangemang (och det är något som jag saknar i mitt nuvarande arbete), och dels för att jag som sagt gillar 4good så mycket - och gärna vill ge något tillbaka.


Så som tack för att jag fick tävla ut några biljetter till gårdagens kväll här på bloggen var jag alltså igår med som 4good-ambassadör och hjälpte till före, under och efter eventet. Det var väldigt trevligt; härliga "kollegor" och skönt att känna av pulsen som finns i luften när det är evenemang på gång!

Den enda nackdelen med att vara ambassadör under kvällen var att jag inte hann träffa de här finingarna så mycket... men det tar vi igen en annan gång!

Skådespelerskan Katrin Sundberg var först ut på scen och framkallade många skratt med sina träffsäkra betraktelser om olika personligheter (jag tror faktiskt det var en och annan som kände igen sig). Tyvärr missade jag det mesta av mästerkocken Sigrid Báránys framträdande, då vi fick jobba lite med att förbereda Sigrids saffranskaka med hallon och Kesella citrus som det bjöds på i pausen. Men jag hann in och höra sluttampen, och då var det någon som sa "Sigrid for president" - så det tolkar jag som att hon var bra. ;)

Efter pausen bjöd New York-frun Janique Svedberg på en (bokstavligen talat) avklädd och personlig historia om sitt förflutna med droger och alkoholmissbruk. Drogerna snuddade även Sven Nylander vid, men framför allt pratade han om sitt liv som den "ständiga fyran". Och då var det inte bara fjärdeplatserna han pratade om.

Tack Jennica, Carina, Marie och alla andra 4good-tjejer för en trevlig kväll!

Tycker du att det ser kul ut? Är du nyfiken på 4good? Gilla 4goods Facebooksida där det dyker upp mer inspiration, tävlingar, information om kommande event och resor, inbjudan till gratis bio och mycket annat roligt! Eller varför inte önska dig ett presentkort på en inspirationskväll i julklapp? Nästa gång i Malmö blir den 12 februari. Save the date!

4 kommentarer:

Sara sa...

Skulle vara kul att få uppleva en sån kväll.
Tror jag ska försöka pricka in en framöver....

mamma sa...

tack för att vi fick två biljetter, jag håller med om att det är härliga kvällar med både skratt och "tårar"

Elna sa...

Nu har till och med jag registrerat mig på 4good! =)

Anna sa...

Låter som en trevlig sak det där 4good!

Hann aldrig se vad ernst grisar kostade på design house stockholm, men har sett att de kostar mellan 150-398kr på www.royaldesign.se