söndag 18 november 2012

Gran med paketkalender

Nu är det bara två veckor kvar till första advent, och snart är det dags att öppna första luckan i adventskalendern. Eller varför inte öppna första paketet i paketkalendern? För det där med paketkalender behöver inte bara vara för (små) barn om ni frågar mig. Även stora barn tycker väl om paket?! Det gör i alla fall jag. :)

Ett tips är att snacka ihop sig med en kompis om att ni köper 24 små paket till varandra, så får ni varsin paketkalender med en överraskning varje dag ända fram till jul. Om du inte hittar någon som vill köpa paket till dig kan du alltid göra en egen chokladkalender med din favoritchoklad.
I år har jag "bytt kalender" med min träningspartner och wingman Cecilia. Risken är väl att jag varje dag får ett litet uppdrag där det står typ "spring ett varv runt parken och gör 15 burpees" eller liknande. Men det är smällar man får ta i så fall!

Idag har jag arrangerat min kalender i väntan på första december. Jag använde mig av Margareta metervara med granmotiv från IKEA (man behöver ca 2 meter för att få med hela granen), som jag fållade runt om och sydde sen en kanal och satte i en pinne både uppe och nere. När tyget var stuket och fint så hängde jag upp granen på väggen, och sen satte jag fast min paketkalender som jag fyndade på Jysk förra året. Den verkar finnas även i år, just nu på rea så passa på!

paketkalender
paketkalender
adventskalender
Bara paketen som saknas...

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Hmmmm, jag har bara riktiga paket till dig! Får hoppas jag slipper träningsöveraskningar, tycker vi tränar nog som vi gör. Den konstanta träningsvärken skvallrar om det i alla fall :)

mamma sa...

så "levande" den ser ut på bilderna, du får spraya lite grandoft oxå så är det komplett, låter trevligt med träningspaket, även om det nu inte blev så, något att tänka på till nästa år :)

mormor sa...


Ser jättetrevligt ut. Du måste bli glad var gång du kommer in om dörren.