måndag 12 januari 2009

Ett klokt val en dålig dag

Måndag, trött, seg, alldeles för lång tid kvar till fredag, en sån dag...

Modo-Timrå ikväll, en match jag nästan kände mig lite laddad för på förhand trots att jag inte varit på hockey på lääääänge, ingen som ville följa med mig (fast jag hade en biljett att bjuda på), frågade alla mina (tre...) vänner men ingen hade lust...
Har de inte hört talas om att "gratis är gott"? Eller är det sällskapet det är fel på? Irro på Canal Digital som inte behagar fungera på de kanalerna man kan se hockeyn på tv... Hm.

Pest eller kolera? Gå på hockeyn och känna sig ensam och ha tråkigt? Eller stanna hemma i soffan och känna sig ensam och ha tråkigt? Föredrar alternativ 2. Låt mig deppa i fred.

Time out!

För en gångs skull gjorde jag ett riktigt klokt val och valde alternativ 3! Skit i hockeyn och alla som inte vill umgås med dig och gå och steppa istället! Yihaa!
Hem, duscha, släng dig i soffan och se filmen som egentligen skulle ha setts igår. Du är din egen lyckas smed.

Jag kan om jag vill...

2 kommentarer: