torsdag 5 april 2012

Godisägg?

Jag misstänker att jag inte är den enda som står inför en påskhelg fylld av sockerchocker. Sockerpundare som man är så lär man ju trilla dig på både det ena och det andra. Och jag tänker nog inte göra så mycket motstånd. Är det påsk så är det.

Däremot har jag försökt ligga lite lågt med sockret såhär dagarna innan. Lite lugnet före stormen liksom. Problemet är bara att jag tycker att godisäggen är så himla fina, och gärna "pyntar" med dem hemma. Fina pastelliga ägg i en skål och sådär. Men. Om man känner mig rätt så går det ju inte direkt att ha godis hemma, och framme alldeles synligt dessutom, utan att äta upp det...

Vad göra? Jo, jag hittade dessa fina prydnadsägg på Coop Forum. De hade visserligen både snören (för att hängas i påskriset) och rosetter på sig, men det pillade jag bort. Så nu ligger de där i sina skål och ser ut precis som godisägg. Lite väl lika godisägg. För det är mer än en gång som jag gått förbi skålen och blivit frestad att mumsa i mig ett ägg. Men jag antar att de inte är så goda som de ser ut.

6 kommentarer:

Sara sa...

Skålen skimrar i rosa men antar att det beror på ägget bredvid! Tror inte du köpt en rosa skål... ;)

Prralin sa...

Jo, det är faktiskt en rosa skål. Dock en femtikronorsvariant från Ekohallen, och inte the real stuff...

Sara sa...

Ah på så vis. Då tyckte jag inte jag såg fel när det såg så rosa ut...

Maria sa...

Fiffigt och fint!

Cecilia sa...

Jättefint! Jag har också ett sådant påskägg (det prickiga) samt en sådan skål (real stuff ;)); dock så är mitt i turkos :)

Suzan sa...

Så fint! Glad påsk!