onsdag 25 april 2012

I like people who smile when it is raining

Hur det går med joggandet? Jodå, jag har minsatt varit ute en gång till. I regn. Lite hardcore sådär. Jag tycker mig ha hört många som säger att det är skönt att springa i regnet - och ja, nu tycker jag i och för sig inte att det är skönt att springa över huvud taget, men jag tänker att riktiga löpare inte räds lite regn. Sagt och gjort.

Och det var förvånansvärt skönt! Kanske mest för att det var allmänt folktomt och jag kunde lunka på i min egen lilla värld, men det var faktiskt skönt med regnet också. Det kanske inte är så kul med regn just när man har någon utomhusaktivitet planerad som helst vill ha fint väder, eller när man ska ta sig till jobbet utan att bli plaskblöt. Men när det liksom inte gör något om man blir blöt. Det spelar ju ingen roll om jackan blir blöt, håret ser ut som en dränkt katt och skorna blir lite nedstänkta. Inte om jag ändå bara ska hem sen. Kan hoppa in i duschen och byta om till torra varma kläder.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen:

I like people who smile when it is raining. 


För vad händer annars? Slutar det regna bara för att man är sur? Nä, just det.

1 kommentar:

Maria sa...

Haha "lite hardcore sådär " :-D