söndag 15 april 2012

Walk 'n talk

Åh, vad jag tycker om våren. Även om det är aprilväder, så är det ändå vår. Det är ljusare, varmare, det grönskar och knoppas, det luktar grillat, människor dyker plötsligt upp ur sina vinteriden och är så glada. Jag gillar det. Nu återvänder energin och man vill vara utomhus, göra utflykter, ha picknickar och umgås med massa trevliga människor.

I fredags kväll hade jag Mimmi hemma på Let's Dance-dejt, igår fick jag plötsligt energi att sortera garderoberna vilket jag har funderat på att göra (men inte orkat) i ungefär två år, sen blev det dessutom som tidigare nämnt en liten rundas lunk innan kvällen avslutades med födelsedagsmiddag hos Cecilia.

Idag hade jag bestämt walk 'n talk-dejt med Jeanette och Maria. Jag älskar att kombinera promenerandet med att umgås och prata, gör mycket hellre det än att ta en fika (vilket i och för sig också kan vara trevlig ibland). Vi möttes upp vid Bulltofta rekreationscenter och promenerade planlöst omkring i nästan 1,5 timme medan vi pratade, beundrade kolonilotter, stannade och tittade på fåglar i dammarna, letade efter grodor, planerade utflykter och picknickar, solade nästippen och njöt av det härliga vårvädret. Tillsammans med cyklandet fram och tillbaka till Bulltofta blev det en drygt två timmar lång utflykt i det fria.

Det var så himla mysigt! Jag känner mig glad i själen efter denna eftermiddag. Hoppfull. Tacksam för nya vänner. Tacksam för våren. Glad att jag har hela underbara sommarhalvåret framför mig.

Tillfreds.

7 kommentarer:

Kattis sa...

Härligt med vår-promenader och vänner i promenadkläder. ;)

Prralin sa...

Haha, EXAKT. Skönt att du noterade outfiten! Om man ska promenera ska man vara promenadklädd punkt. Tummen upp för dagens sällskap!

Maria sa...

Jag hålle med att man fick ro i själen - tillfreds ja! Det gör vi snart igen :)

mamma sa...

så härligt det låter både med din nya outfit, walk n talk samt att din energi återkommer, hoppas det fortsätter så, kram på dej

Cissi sa...

Hojta gärna till nästa gång så hänger jag gärna på! Walk n talk är typ det bääästa :D

Jeanette sa...

Visst känns det skönt i själen med våren på G =) Tack för en trevlig eftermiddag

Prralin sa...

Cissi - It's a date! När passar det dig?

Jeanette - Det gör vi om snart eller hur!