onsdag 6 juni 2012

Nationaldagsledig

Vad gör man på nationaldagen egentligen? Ja, förutom att vara ledig alltså? Förra året var jag i Övik och firade nationaldagen med Sara, Anki och Emma på Picknickfestivalen. Det var mysigt. Men idag har jag inte gjort så mycket annat än att just varit ledig. Men det är nog så skönt det. Man borde vara ledig varje onsdag faktiskt.

I förmiddags fick jag ett ryck och drog över fönstrena med en trasa, fönsterskrapa och tidningspapper (ni vet väl att tidningspapper är det bästa knepet för att få bort de där tråkiga fläckarna och ränderna som man annars gärna får efter fönsterputsning?). Nyputsade fönster - och plötsligt blev det liksom sommar utanför!

Sen drog jag iväg en repa med pappas bil (vi har bytt bil den här veckan eftersom han har fixat servicetid till min på fredag, det var tydligen inte så bra det där med att det rök från ratten...) och gjorde lite ärende. Köpte några nya stolar till altanen och lite annat smått och gott till stugan. Funderar också på att köpa mig en solsäng, skulle ju i så fall vara bra att passa på nu när jag har lite större bil där den (förhoppningsvis) får plats...

Ja, och sen så var ju Keron snäll nog att påminna mig om att det är söndag idag. Och om det är söndag så har man ju inte så mycket annat att välja på än att ge sig och ut springa... Vecka 3 pass 1 på C25K - check! Firar förresten en månad med C25K idag, det borde ju i och för sig innebär att jag hunnit längre än vecka 3... Men, jag tycker det är grymt att jag hållit i det här en hel månad! Bra jobbat! *klappar mig själv på axeln*

Till middag blev det dagen till ära en Sverige-pimpad jordgubbs- och laxsallad. Mycket smarrigt. Recept kommer lite senare. Stay tuned.

3 kommentarer:

Keron sa...

:) salladen såg ju supersmarrig ut! Bara jag får ett rejält lass sallad är jag iofs nöjd ;) väntar med spänning på receptet!

Ssara sa...

Du är verkligen värd en klapp på axeln efter 1 månad. Du är på gång!! :)

Ssara sa...

Du är verkligen värd en klapp på axeln efter 1 månad. Du är på gång!! :)