måndag 18 juni 2012

Vilken underbar söndag!

Igår hade jag en helt fantastisk dag tillsammans med dessa fem underbara tjejer. Vi träffades halv tolv på förmiddagen och började vår vandring från Vantalängan på etapp 6 av Österlenleden. Drygt 6 timmar senare nådde vi med trötta ben målet i Kivik - efter en vandring som bjöd på både omväxlande väder och terräng (och en liten omväg).

Kvällen avslutades i stugan med välförtjänt middag på altanen och många kockar i köket. Jag var inte hemma i sängen förrän klockan närmade sig midnatt, och trots att Franzon fick stanna kvar på Österlen och jag därmed hade FF (=sovmorgon) så vaknade jag klockan fyra med en krampande vadmuskel som höll mig vaken några timmar. För övrigt mår kroppen bra såhär dagen efter, men trött.

Därför orkar jag inte skriva om hela äventyret nu. Men nej, det blev ingen söndagsjogg igår. Det fick bli en söndagsvandring istället...

Älskar den här bilden - we made it! Så grymt gäng!
(som dessutom orkade sig igenom hela Kivik och uppför långa Killebacken innan vi slutligen nådde bilarna som kunde ta oss till stugan...)

Inga kommentarer: