söndag 3 juni 2012

Söndagsjogg part 5

Om man inte visste bättre skulle man ju nästan tro att jag inte gör annat än är ute och joggar nuförtiden. Fast nu känner man ju mig, och då är man ganska övertygad om att så inte är fallet. Tvärtom har jag fullt upp med annat mest hela tiden och hinner (läs: tar mig inte tid) att jogga så ofta som jag faktiskt skulle vilja. Ja, för nu börjar det nästan bli lite roligt - har ni hört något så tokigt?! Roligt? Att jogga?

Senaste veckan har jag varit sjukt trött och inte alls varkens orkat eller haft någon lust att hitta på något, och har därför gjort i princip ingenting om kvällarna. Förutom en massage, ett läkarbesök med efterföljande lättnad och en torsdagsjogg då. Och för mig är det minst lika viktigt, att lyssna på kroppen och ta det lugnt när jag har möjlighet.

Har kompenserat denna lugna vecka med en busy helg. Igår var jag i stugan och fixade halva dagen; klippte gräset, gjorde i ordning på altanen och fixade med lite smått och gott så att det skulle vara fint till att mormor ikväll flyttade dit för sommarsäsongen. Andra halvan av dagen var jag hos pappa och lockade bland annat fram hans pyssliga sida med att föreslå att vi skulle försöka gjuta ett fågelbad av ett rabarberblad. Han var nog ganska nöjd med att det inte kom någon som såg honom sitta där i sandlådan och leka med gegga, men han hade ju alltid kunnat skylla på mig. :)

Idag var det väldigt nära att det inte blev någon söndagsjogg. Hade tänkt hinna med det på morgonkvisten, men tidigt i förmiddags hoppade jag istället på cykeln och trampade till Slottsträdgården för att spana på Malmö Garden Show som Maria tipsade mig om igår kväll precis innan jag skulle gå och lägga mig. Detta var inte med i planeringen för söndagen, men fick tryckas in i schemat eftersom det lät väldans trevligt. Efter lite spanande på fina trädgårds- och balkongutställningar trampade jag vidare till Baltiska hallen, där jag mötte upp lite av släkten som skulle titta på kusinens uppvisning med Malmö All Star Cheer. Det är minsann inte varje dag man är på cheerleadinguppvisning, närmare bestämt så har det aldrig hänt förut. Men det var trevligt, och såg väldigt roligt ut!

Efter ett par timmar på Baltiska hallen var det dags att trampa vidare hem till kusinerna där det vankades dubbelkalas då båda två fyllt år de senaste veckorna. Mingel i trädgården, grillat och marängtårta. Jodå, sämre kan man ha det. Trampade sen hem så att jag landade i soffan lagom till finalen av Mästarnas mästare.

Ganska trött. Antal timmar som spenderats hemma i vaket tillstånd i helgen går att räkna på en hand. Inte speciellt sugen på att ge mig ut och springa. Om det inte varit för att Keron "hetsade" mig på Twitter i förmiddags så hade jag nog inte tagit mig ut. Efter Mästarnas mästare velade jag mellan att gå och lägga mig eller ge mig ut på ett söndagslöp. Sängen lockade, men jag insåg att jag inte skulle kunna sova gott i vetskapen om att jag brutit min söndagsstrike. Därför blev det ett söndagslöp på kvällskvisten, för femte söndagen på raken. Det var f-n riktigt skönt!

Är jag en löpare nu eller vad är det för fel?

4 kommentarer:

mamma sa...

du e väldans redig angående din löpning, go for it
, om inte förr så var det kanske på tiden pappa och du lekte i grusen :)

Unknown sa...

Vad söt du är mot din mormor som fixar och donar med stugan. Du är duktig som orkar jogga efter en sån händelserik helg. Jag vet att du tar hand om dig och bara vilar när du behöver, iaf har jag fått det intrycket ;-) Så jag säger bara kör på när energin och lusten finns!

mormor sa...

Tack för att du tagit dej tid att fixa i stugan. Jag hann nog inte upptäcka allt vid min snabbrunda i kväll. Får beundra det bättre i morn. Kram.

Keron sa...

Haha, vet inte om det var positivt eller inte med hetsen :p men bra gjort att komma ut efter en sån fullspäckad dag!