måndag 17 juli 2006

Marknaden är igång...

Första passet på Kiviks marknad är avklarat. Ganska lindrigt, från 18-22 ca, var där en sväng med pappa som offrade sig för att sällskapa mig. Det gick ganska smärtfritt förutom att det oerhörda intresset mellan rapsbaggarna o min gula tröja inte var helt ömsesidigt....
Det var sig likt, lite knallar o saker som "saknades" som brukar va där (typ onödigt-billiga-skor-ståndet, men det var nog lika bra det annars hade jag väl bara utökat mitt onödigt stora skoförråd ännu mer), men man kan ju inte få allt... Fyndade inget annat än lite presentpapper, ärligt talat fanns det inte så mycket jag kände för att göra av med pengar på, men det är liksom inte det som är poängen med marknaden heller...

Poängen är att träffa o se massa "gammalt" folk som man inte sett på år o dar... o det måste jag säga att på den fronten var det ganska många träffar ikväll. Hela släkten sprangs på; mormor o morfar, mammas bror med familj, pappas bror med familj, kusin med familj + nästkusinerna från Hörby som jag säkert inte sett på 5-6 år. Diverse andra mer eller mindre kända ansikten från skolan, lärare osv, inga man känner direkt men ändå kul eftersom jag så sällan ser gamla kändisar på stan till vardags...

På tal om kändisar så kan jag på den listan bocka av Gudrun Schyman, Lena Endre, Richard Hobert, Mats Ronander och Sanna Ekman bla. Om man nu är ute efter kändisspotting. Och även om man inte är det så brukar man springa på en o annan under marknaden vare sig man vill det eller ej...

Annars var väl kvällens roligaste sysselsättning att prata med Telenor-killarna som hoppade på en i varje hörn o frågade vad man har för mobiloperatör, o när de dragit hela sin story om hur bra de är på en kvart ungefär så säger man att man bor i Norrland o frågar om erbjudandet fortfarande står kvar? Tack o hej... haha.

Imorgon blir det nog långpass... Marina börjar jobba vid 16 o innan dess får jag väl hålla henne sällskap så hon hinner gå på marknaden några timmar också, sen slutar mamma jobba kl 15 så sen ska hon rastas, sen har jag dejt med Maria o Mattias vi William Arnes kl 21 o däremellan ska jag också ta en svängom med systrarna Carlsson o Mimmi o Dan hade jag tänkt.
Tror jag får packa imorgon förmiddag, lär inte va hemma förrän efter 12 imorgon kväll om jag känner mig själv rätt, o sen är det bara att kliva upp vid 4-tiden för att bege sig mot flygplatsen o direkt till jobbet... jippie va kul det ska bli! =P

2 kommentarer:

Sara sa...

Kan ju inte annat än säga att jag saknar marknaden. Det är helt klart något visst med det... Men den finns ju kvar som tur är. kan nog vara smart o packa i morgon fm ja om du ska hinna med det!

Malin sa...

Men det absolut roligaste med att åka "hem" är väl att du får träffa mig!! Vi bilar upp nu på lördag.