tisdag 11 juli 2006

Semester

Semester är skönt. En stund. Sen blir man uttråkad... I söndags var min tredje lediga dag o då hade jag läst ut lika många böcker... Hemma hos Martina, Trollbunden och Klockan 10.31 i Khao Lak. Skönt att bara ligga o slappa i solen o läsa, men kul är det inte. Nä nu skulle det vara skönt att få åka hem igen! Ångrar att jag la all min lilla semester på bortaplan...
(Skåne hjärtar jag dock fortfarande o folket också, men inte kombinationen att inte va hemma hos sig själv, ha tråkigt o ingen som har lust att roa en - it sucks. Hemma hade man iaf kunnat få nåt vettigt gjort, lagat mat, gått o tränat, städat, sorterat, målat stolarna, tagit sig ner mot stan, myst med Fritz eller nåt... Sånt som det är tänkt att man ska orka göra på kvällarna när man jobbat hela dan annars o nej, det händer inte...)

Igår åkte jag o Mimmi iaf till Lund o hälsade på Maria på kvällen. Grillade, snackade skit o hade trevligt! Det var därför jag ville ha semester i Skåne, inte för att ha tråkigt. Sen åkte jag med Mimmi till Malmö, visiterade hennes lägenhet o sov över. Idag har vi gjort stan lite, insåg att jag kunde nog Malmö lite bättre än jag trodde ändå. Alltså, jag trodde att jag kunde nada men det visade sig att jag hade lite koll iaf. Mimmi har påbörjat operation övertalning...
Kan absolut tänka mig Malmö, trevlig stad o bra läge. Men inte just nu. Finns dock i bakhuvudet för framtida planer...

Ikväll hade jag velat va i Kristianstad o se Carola. Eller se på henne hade jag väl kanske inte velat, men höra på henne iaf... För att hitta på nåt. Men det var ingen som nappade på det. Inte ens när jag föreslog att ge bort det som födelsedagspresent så fick jag med mig nån!
Har alltså redan lagt ner projektet att försöka få nån med mig till Ledin o Johnsson x 2 på Christinehof på fredag... Satsar istället på Diggiloo i Skule den 4 aug eller möjligtvis Storsjöyran i Östersund 29 juli (med Carola, Håkan Hellström o Saturday Night Fever tex). Om nån är intresserad kan ni ju höra av er, har lessnat på att jaga folk nu...
Annars kan jag ju alltid börja fundera på vad jag ska göra nästa semester...

Nä det är inte så livat just nu. Men om en vecka (!!!) är det marknad iaf, o det ser jag fram emot! (ska dock börja förbereda mig för antingen hällregn, överhettning, storm eller nåt annat spännande väder som marknaden brukar ha en tendens att bjuda på... + att jag säkert inte får med mig nån som har tid eller lust att dra runt med mig)
Sen ska jag äntligen få komma hem till min lägenhet o Fritz...

4 kommentarer:

Anna S sa...

Men jag är ju som sagt på på Diggiloo iaf...=)

KP sa...

Jag följer gärna med på Diggilo

Prralin sa...

Övik samlar pluspoäng, verkar som jag har lite kompisar där ;)

Charlotte sa...

aaah, storsjöyran :o
me want, me want. mina nästan hjältar i Dropkick Murphy's ska ju spela där. fast å andra sidan jobbar jag och är inte helt säker på att det är kul att se dom omgiven av dumma fulla människor :/