söndag 16 juli 2006

Puh!

Precis sett Wallander Mastermind. Lite too much spänning för mig...

Har också hunnit med att (äntligen!) få komma ner till stranden en liten sväng i eftermiddags. Två eftermiddagar med två dopp vardera är alltså allt jag åstadkommit i strandväg på semestern! Bättre än ingenting... (solat har jag gjort mycket, men bara på gräsmattan här ute o mest för att jag inte haft nåt annat att göra... betydligt skönare o "rofylldare" med stranden, skulle kunna ligga där forever o lyssna på havet...)

Läste också ut semesterns fjärde bok (kom av mig där i måndags nån gång o påbörjade tre böcker samtidigt men sen orkade jag inte läsa nån, fick ett nytt ryck nu på sluttampen) Kalla det va fan du vill av Marjaneh Bakhtiari. En bok jag fick låna av mormor/Christina som utspelar sig i Malmö med invandrarhandling. Annorlunda, tänkvärt, kultur, språkproblematik, intressant, läsvärd!


PS. Det finns en affär i Kivik där de har äpplelådor överallt - till o med till försäljning! Why o why kan jag inte ta dem med mig hem...

2 kommentarer:

Petri sa...

Hej! Måste säga att din blogg är väldigt snygg! =) Har sagt upp min lunar nu, om du undrat var jag försvann. :D Om du ids kan du ju skicka din e-mail till: asv402d@tninet.se

Prralin sa...

You've got mail! =P