torsdag 13 juli 2006

Pirates

Har varit i Tomelilla o sett Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest ikväll. Förundrar mig lite att jag tycker den är bra, men det gör jag verkligen. Depp gör Kapten Sparrow så otroligt bra o den är väldigt rolig och underhållande mest hela tiden. Lite av allt "splatter" hade de kunnat ta bort i min smak, men jag är svag för musiken o inramningen... Klart en film jag rekommenderar!

Darkness, driving home alone, surroundings and people I know from before, loneliness, moonlight, it makes me dizzy and thinking...

2 kommentarer:

Kattis sa...

Åh... jag vill oxå se Pirates...och sen hade jag velat se Tomelilla, längesen jag var där ;-)
Men just nu nöjer jag mig med frösakull/tylösand till helgen o sen snart back to Övik!! Konstigt att man alltid känner sig splittrad o vill bo på fler ställen (dock inte skåne för min del, men jag förstår hur du tänker). Vilka erbjudanden har du fått i malmö?? Mina vänner trodde att en snygg man i trevlig ålder skulle räcka för att jag ska flytta "hem". hm, vet inte det, kanske om man får flytta med Hamnen, Arenan, E-huset, alla trevliga människor, den sköna dialekten, vackra Höga Kusten, Bjästabacken, den riktiga vintern och närheten till "fjälls" o mina vänner i Övik.

Prralin sa...

hehe ja precis, om man bara fick ta med sig allt så vore det ju lugnt! men jag tycker vi gör såhär att vi har lite is i magen o avvaktar alla erbjudanden som dyker upp söderifrån o så slår vi till när det kommer ett riktigt oslagbart! =P