torsdag 25 mars 2010

Dagens lista

Jag är ett stort fan av diverse listor, så därför tog jag mig friheten att sno denna rakt av från Träningsglädje. Tänkte att det kunde förgylla min dag litegrann… :)


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Fyra stycken. En som går till min lägenhet, en som går till en kompis lägenhet i Övik (ytterst viktigt att ha den med sig varje dag… hm…), en som går till källarförrådet och en som går till tvättstugan. Sen har jag lite andra nyckelknippor också som får komplettera om jag ska till mamma, eller till mormor, eller till bilen, eller nån annanstans…

Vilken svordom använder du mest?
Jag använder mig nog av de flesta…

Äger du en iPod?
Nope.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Nånstans mellan 06.00 och 06.15, beroende på om jag känner att jag behöver en kvarts extra sovmorgon. Psykologiskt viktigt när man går och lägger sig och ställer klockan!

Använder du flipflops även när det är kallt ute?
Nej. Har inte flipflops när det är varmt heller. De är bara obekväma. (Tacka vet jag Foppa-tofflor, haha!)

Var köper du dina matvaror?
Har fortfarande inte kommit fram till vilken som är "min affär" i Malmö. Men oftast blir det Coop Konsum (ligger nära och enkelt att svänga förbi på väg hem från jobbet) eller Coop Forum (som finns på ett antal ställen vid större "köpcenter" och lätt att ta sig till med bilen) eftersom jag tycker att de ligger bäst till.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Johan Falk-filmen på fyran i söndags.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Oj. Nånting onödigt. Sen skulle jag tänka efter…

Har någon någonsin kallat dig lat?
Säkerligen. Jag har gjort det själv iaf.

Vilken cd ligger i din spelare just nu?
I cd-spelaren i bilen ligger Alcazar-skivan så jag kan få en dos "Stay the Night" när det behövs.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, tror inte det.

När var senast någon stötte på dig?
Bra fråga.

Vem var den senaste som ringde dig?
Kattis, igår kväll. Jag erkänner att även telefonen har sin charm, man kan kommunicera på andra sätt än via msn. Saknar de dagliga uppdateringarna från världens bästa granne!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Alldeles säkert. Det är ju så livet funkar.

Hur många syskon har du?
En syster som är fem år yngre.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, jag är inte rädd för killbaciller.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen. Har för dåligt minne för det.

Äger du några band-t-shirts?
Nope, och har nog aldrig gjort heller.

När flög du senast?
I början på februari när jag flög Umeå-Arlanda-Malmö.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra.

Läser du för skojs skull?
Ja visst gör jag det. Men böcker blir det nästan bara på semestern.

Pratar du några andra språk?
Jag har universitetspoäng i både engelska och tyska, men det innebär ju inte per automatik att man är en fena på att prata. ;)

Diskar du din egen disk?
Ja, eftersom det inte är någon annan som gör det, tyvärr…

Har du gråtit offentligt?
Minns inte faktiskt.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Lite både och.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, det vill jag gärna göra.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nope.

Vad har du för väder?
Strålande solsken och härligt vårväder!

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ödmjukhet.

Gillar du din boendesituation?
Den börjar ta sig, men det är ju inte Långis förstås.

Äter du frukost dagligen?
Skulle aldrig överleva utan frukost.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inte för tillfället…

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin tror jag.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
29.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja. Tycker att hemsidor, nyhetsbrev, utskick osv som innehåller stavfel eller andra konstigheter ger ett oseriöst intryck. (två ord jag själv aldrig kan lära mig är dock över(r)ens och över(r)askning…)

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Det är inte en person, men min arbetsgivarorganisation har lyckats ganska bra. Med att göra mig arg alltså.

Vad var det senaste du åt?
Ett gäng hasselnötter.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Det beror självklart på personen i fråga, och inget annat.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag såg inte ut som en Viktoria med långt svart hår. (Tack och lov såg jag inte heller ut som någon Karl-Otto). Och därför blev det Petra. Typ.

Gillar du senap?
Japp, men äter det i princip bara till korv med bröd och julskinka.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Inget speciellt. Jag är inte dum. Säg ifrån.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Aldrig. Jag är både flygrädd och höjdrädd. Och läskiga-grejer-rädd. En riktig fegis, och det står jag för!

Sover du på sida, mage eller rygg?
Ja. Och oavsett hur jag ligger så har jag en katt på mig.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Jovars.

Skulle du säga att du är trendig?
Knappast.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Beror på vad man menar med "jämförd med"? Men en trevlig själ har sagt att jag var lik Anja Pärson och Kelly Clarkson. Bara att tacka och ta emot! (och låta bli att kolla sig i spegeln och inte se några likheter själv…)

Tycker du att du är attraktiv?
Inte så det stör.

Inga kommentarer: