tisdag 30 mars 2010

På TUR

I lördags tog vi tåget från Borås in till Götelaborg och gick på TUR-mässan ett par timmar. Mycket folk och trångt om saligheten. Det märktes att det var allmänheten som var frisläppt insläppt, och inte bara branschfolket… :)

Jag träffade på lite folk från Turismakademien i Övik som var på plats och montrade både för sin egen del och för Höga Kusten, och jag hälsade på i Grönlandsresors monter där en bekant till mig gör praktik och mässjobbar. Jag sprang också på en hel del bekanta ansikten från diverse arrangörer som jag haft mycket kontakt med i mitt tidigare jobb, och dessutom fick jag ansikte på en person som jag tidigare bara pratat i telefon med. Självklart bjöds det också på en hel del reseinspiration - och om jag inte saknade resebranschen innan så gör jag det definitivt nu!

Vilken skillnad att omges med denna positivitet och servicekänsla - det var som att komma hem!

För övrigt bjöd helgen på perfekt shoppingväder; grått och småregnigt. Och vad gör man då?! Shoppar förstås (och äter)! I Götet i lördags eftermiddag och i Borås på Knalleland i söndags innan jag och Polon drog oss söderut igen.

Inga kommentarer: