söndag 21 mars 2010

På begäran - och IKEA-kataloger

På begäran från vänner från långtbortistan så kommer det efterhand att dyka upp lite bilder från mitt "nya" hem. Men jag rekommenderar förstås ändå att ni kommer hit och inspekterar det live (och då kan ni ju passa på att hälsa på mig också när ni ändå är här!)... :)

Julgrisen sitter kvar i fåtöljen fast att Glad påsk-bokstäverna har kommit upp. Men visst heter det väl att julen varar än till påska?

När jag rotade i källaren i mamma och pappas gamla hus förra sommaren (?) när det var dags att tömma det så hittade jag några gamla IKEA-kataloger som mamma sparat. De tog jag mig snabbt friheten att ta över vårdnaden för - och rotade fram de kataloger som jag själv hade sparade (läs: glömt slänga). Från och med nu slängs inga IKEA-kataloger!

Om det är någon som har en katalog som saknas ur samlingen ovan, som bara ligger och skräpar, är ni välkomna att höra av er. Vore ju kul att ha samlingen från 1981 (när jag kom till världen) och kunna hålla koll på hur möbel- och inredningsmodet förändrats under åren.

1 kommentar:

Dessi sa...

Oooh! Men du har ju kakao-affischen! :) O kul med gamla Ikea-kataloger!