torsdag 4 mars 2010

Meningen med livet?

I eftermiddags hade jag (som vanligt) lite väl mycket dötid på jobbet och började fundera över meningen med livet. Eller egentligen började funderingarna kring meningen med jobbet men omfattningen växte efter hand...

Att rulla tummarna är inte min cup of tea och jag vägrar att sitta på jobbet och känna mig dum bara för att ingen kan komma till skott och lära mig det jag behöver lära mig för att kunna göra ett bra jobb. Jag är inte dum!
Därför gick jag hem en timme tidigare idag, tog vägen via Hemmakväll och hyrde tre filmer för att lyxa till med lite filmmys i helgen. Hemma lyxade jag med en timmes powernap och sen vaknade jag lite yrvaket och insåg att det var dags för hockey (och tvättstuga).

Meningen med livet känns lite mindre intressant när Modo vinner över serieledarna med hela 8-0! 22 mål på de senaste tre matcherna, det borde väl va ungefär lika många mål som de gjort på de övriga 48 omgångarna?! Det är härligt att se att det börjar lossna och att Foppa & co är på gång - men tyvärr ligger utgången av dramat inte helt i egna händer...

Inga kommentarer: