torsdag 17 februari 2011

Home sweet Foppaland

Sent igår kväll trampade jag norrländsk mark igen. Det var ett drygt halvår sedan sist - så länge har jag inte varit ifrån Övik på 10 år. Men det kändes förstås som hemma ändå. Planen för långhelgen är andas norrlandsluft, njuta av ledigheten - och förstås blir det traditionsenlig reunion med hockey på lördag. Och nej, jag åkte inte hit nu bara för att deltaga i den kollektiva sorgen, det var faktiskt planerat sen länge. ;)

Med mig norrut fick jag även en förkylning som inte var det minsta önskad, men kanske inte heller helt oväntad. Det är bara att gilla läget, boka av den planerade Energihuset-träningsdejten och istället njuta av lite lugnare aktiviteter. Typ dra på stan och shoppa vilket är vad jag har gjort idag. Ett par skor, en väska, ett par örhänge, en kjol och lite andra smågrejer rikare har jag blivit (och förstås lite pengar fattigare). Så mycket enklare att shoppa i en småstad där allt finns samlat (och att man hittar överallt gör ju inte saken sämre) och stan går hyfsat snabbt att gå över. Dessutom sprang jag på kollegor från mina tre olika arbetsplatser här i stan på bara några timmar, och många andra bekanta ansikten - det är så härligt!

Lunchen blev förstås en Ceasarsallad på Wayne's, det hör liksom till. Och eftersom det var torsdag så lyxade vi till det med kladdkaka till dessert efter lunchen (vadå, varför skulle man inte kunna fira lite extra att det är torsdag?!). Ikväll kommer Göteborgarn också norrut, imorgon bitti ska håret få sitt efterlängade besök hos frissan och därefter vankas det affärslunch. Det kommer bli en bra helg det här!

4 kommentarer:

Keron sa...

Stort gilla på den! Det är nåt visst med den stan! :)

Prralin sa...

Visst är det?! Det är svårt att sätta fingret på VAD det är, men det liksom bara finns i luften! :)

mamma sa...

ha nu en riktigt härlig helg o hälsa till Ö-viksgänget

Sara sa...

Det där med att var från stan i ett halvår det går inte framöver.... Får hoppas det var en tillfällighet!

Det är härligt att ha dig här o gott med cesarsallad som alltid! ;)