måndag 7 februari 2011

Trött

Jag kunde omöjligt somna i natt. Gick och la mig vid elva-tiden. Vid fyra tittade jag på klockan och då hade jag fortfarande inte sovit en blund. Däremellan hade jag försökt somna "vanligt" ett par timmar, provat spikmattan en stund, lyssnat på avslappningsövning, flyttat in till soffan, tittat på tv, läst tidning, smörjt in det värkande vänsterknät med Zon-salva, och några timmar senare även med Tigerbalsam. Vid fyra tittade jag som sagt på klockan. Klockan sex vaknade jag av väckarklockan så däremellan har jag sovit något lite. Men långt ifrån tillräckligt.

Inte piggast i stan idag direkt.

3 kommentarer:

Anna sa...

Har du läst "the naming of cats" av T.S Eliot? :-)
Annars tycker jag att han kan heta Findus efter "Pettson och Findus". Gillar den katten...
Tack för senast!
/Anna

Tweety sa...

Har aldrig provat spikmatta, ger den dig något? Hoppas du kan sova bättre i natt. Kramen

Prralin sa...

Anna - Haha, jo jag googlade det. Gjorde ju inte saken lättare direkt. ;)

Tweety - Jag gillar spikis. Vet inte om det direkt "ger" mig något, men jag tycker det är skönt (snarare "ontskönt") och brukar slumra till när jag ligger på den.