söndag 27 februari 2011

Överraskningshelg

Det har varit en helg i överraskningens tecken. Det började i fredags med en "after work" med några tjejer. Ja, det var i alla fall vad den nyblivna 30-åringen trodde. Men vi andra hade planerat lite mer än så, så när vi hade fått lite mat i oss drog vi vidare ut mot Malmö Arena och det var nog inte förrän hon fick en rosa fjäderboa runt halsen som hon förstod vad det var vi skulle göra. Digga schlager på Melodifestivalens genrep!

Det är fjärde gången jag är på det här spektaklet live, och det är väldigt roligt att vara med "bakom kulisserna" - även på genrepet. Allt blir liksom bättre live. I alla fall vid en första anblick. Men sen är det rätt trevligt att se det på tv dagen efter också. De olika låtarna gör sig ganska olika live eller i rutan. Måste säga att jag tyckte det var ett ganska bra startfält med många bra låtar. Ska bli spännande att se vilka som tar sig genom andra chansen, och sen ser jag fram emot finalen! Har ingen direkt favorit (än i alla fall), man kommer ju att få höra alla låtarna till leda ett år framöver ändå... ;)

Och sen fortsatte överraskandet igår då pappa fyllde år. Det blev födelsedagsöverraskning a la bowlingturnering och efterföljande buffé. Bowling är en trevlig sysselsättning måste jag säga, även om gångerna jag bowlat är ganska lätträknade, men det är liksom något som alla brukar vara ganska jämndåliga på. ;) Det gick ganska bra för mig till en början, men sen blev fingrarna trötta och då blev siktet lite snett inställt. Men jag fick i alla fall en strike!

Inga kommentarer: