lördag 26 februari 2011

Reunion!

Nej, jag har inte gått och dött eller frusit fast i någon snödriva där uppe i norr. ;) Och självklart blev det en reunion! Jag lämnade Norrland i måndags, och sen dess har det gått i ett som man brukar säga - jag har knappt varit hemma och än mindre orkat packa upp resväskan. Den där förkylningen som jag pratade om för ett tag sen har bestämt sig för att bryta ut, men jag har inte riktigt tid att vara sjuk just nu så jag ignorerar det som gott jag kan!

Men reunionen ja. Lördagen började med att Sara och jag fixade och donade på förmiddagen, sen blev det en fika på stan med några trevliga människor, och sen dök det upp ännu fler trevliga människor på eftermiddagskvisten och så käkade vi. Vi hade fixat lite av varje; pastasallad med hemlagad pesto, bönsalsa, tomat- & mozzarellasallad, skaldjurspaj, tunnbrödsrullar med lax, ost, brödpinnar, tapenade och lite av varje. Smarrigt!

(Hockey var det också ja. Men matchen var modell sämre och dessutom blev det förlust, så den kan vi sätta lite inom parantes.)

Eftersom vi missade Melodifestivalen när vi var på hockey så hade jag spelat in den, och därför blev det Melodifestivalmys när vi kom hem istället! Med minisemlor både i vanlig variant och i chokladvariant. Och fler trevliga människor. Och sen på söndagen blev det ännu fler trevliga människor som tyvärr inte kunde vara med på lördagen. Och för den delen var det trevliga människor på fredagen också.

Summa summarum en mycket lyckad reunion (igen!) och en fantastiskt trevlig Övikshelg!

2 kommentarer:

Keron sa...

Låter som du träffat många trevliga människor :) Chokladsemlor lär udda, men det kanske är gott?

Prralin sa...

Keron - Ja det finns ju massa trevliga människor i Foppaland! :) Chokladsemlor var lite udda, men kul att prova. Smält mörk choklad blandad med mandelmassan och riven vit choklad i grädden...