söndag 13 mars 2011

Bakdag med en touch av schlager

Igår var det bakdags för Kusinfirman igen. Vi har pratat ett bra tag om att vi borde göra semlor, och igår hittade vi en lämplig dag som passade in i kalendern. Vi började redan på förmiddagen med att åka och handla, sen bar det av hem till mormor för att inta köket. Det kan bli lite smått kaotiskt när man håller på med tre bak samtidigt, men vi var riktigt effektiva!

Det bakades förstås semlor, men det blev även chokladbiskvier och biscotti med blåbär och tranbär. Lika bra när man ändå är i farten. Kaoset ackompanjerades under hela eftermiddagen av kvällens Melodifestivallåtar på Spotify. Till slut fick vi stänga av så att vi inte skulle vara less till kvällen... ;)

När baket var klart och kaoset uppstädat så dök även kusinens familj upp och så vankades det middag med efterföljande Melodifestivalmys - och förstås provsmak av dagens alster.

Om rätt låt vann? Jag vet inte. Jag hade faktiskt ingen riktig favorit i finalen, tyckte alla låtar var mer eller mindre bra. Mina favoriter hade ju redan åkt ut (Jenny Silver och Melody Club). Men jag tycker det är underbart att läsa på Facebook och Twitter om alla usch-jag-tycker-inte-om-melodifestivalen-och-tittar-absolut-inte-på-sånt-skräp-människor som ändå tycks ha så många åsikter om festivalen, låtarna och artisterna. Varför bryr ni er när ni inte bryr er? Och hur vet ni allt när ni inte tittar på festivalen?! ;)

Jag gillar ju som bekant schlagerspektaklet starkt, men är klok (?) nog att ta den med en nypa salt - och dessutom älskar jag sättet på vilket den engagerar!

Mums!

Inga kommentarer: