söndag 27 mars 2011

Det våras för cykeln

Igår var det dags att stalla fram cykeln för våren. Leta upp den i källaren, damma av det värsta, pumpa däcken och leta upp cykelnyckeln. Förra våren lämnade jag in cykeln på renovering för 1100 kr. Och cyklade typ en gång. Så jag hoppas att renoveringen håller i sig till i år också...

Överhuvudtaget har jag inte cyklat alls speciellt mycket de senaste åren. Övik är ingen cykelvänlig stad direkt, med alla backar, så där blev det mest promenerande för att transportera sig. Och som av bara farten har jag fortsatt med det här i Malmö. Fast att Malmö egentligen är en ypperlig cykelstad = platt som en pannkaka. Så nu ska jag skärpa till mig. Cykling it is!

Gula faran, en riktig trotjänare som har rullat många mil under högstadiet och gymnasiet då den tog mig till och från bussen vareviga dag, år ut och år in...

Inga kommentarer: