måndag 28 mars 2011

Spinn of hope

I lördags arrangerades Spinn of Hope på många ställen i vårt avlånga land - en heldags spinning till förmån för Barncancerfonden, så även på "mitt" Friskis. Min spinningform är ju dock inte den bästa (vilket jag om inte annat kände när jag cyklade i lördags - rumpan var fortfarande öm efter spinningen för en vecka sen...) så jag kände mig inte speciellt manad...

Men för oss icke-spinnare erbjöds det också ett gäng specialpass under dagen, och jag tog chansen att prova Dans Fuego som är vårens succé på Friskis, men som dock inte har något fast pass på "min" anläggning:

Dans Fuego - Heta rytmer, heta danssteg! Inspirerad av allt från salsa till merengue, från tango till flamenco och från reggaeton till samba! Fuego betyder eld på spanska och det är precis vad dessa dansstilar förmedlar. Alla kan vara med och göra Dans fuego på sitt eget vis. Enkel koreografi, bara härma, släppa loss och ha kul med mycket känsla och heta uttryck!

På förhand var jag inte helt övertygad om att jag skulle gilla det, men jag var ju ganska nyfiken och ville se vad "alla" pratade om. Jag tror att jag blev positivt överraskad, eller jag vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar, men roligt var det i alla fall.
Roligt, svettigt - och lite galet. ;)

1 kommentar:

mamma sa...

det lät som något roligt, inte fel att motionen blir lite galen ibland, roligt nät det finns möjlighet att pröva på lite annorlunda motionsformer