söndag 20 mars 2011

Premiärhelg!

Helgen har varit lugn. Väldigt lugn. Skönt, men också lite tråkigt. Men jag tror det är nyttigt att ha lite tråkigt ibland också. Eftersom jag inte haft så mycket annat inplanerat har jag passat på att checka av två "säsongspremiärer". Igår blev det en premiärjoggingrunda i parken - det är ju bara sex veckor kvar till Vårruset! (jag söker förresten fortfarande efter de sista deltagarna innan jag anmäler vårt lag - är du sugen?!) Och idag blev det en premiärtur på spinningcykeln, nu är det dags att komma igång med denna eminenta träningsform igen efter lååååång frånvaro. Sist jag satt på en spinningcykel var i oktober på Framsteget (herregud har det redan gått fem månader?!), och innan dess minns jag inte ens. Vi pratar nog år. Flera år. Men det gick i alla fall bättre med skorna idag än sist. ;)

Summa summarum: Ömma ben. Redan innan joggingrundan igår hade jag rätt rejäl träningsvärk från torsdagens skivstångsgympa, lite ovan jogging på det och ljumskarna får sitt och sen toppar man med en timmes spinning och man får - just det, trötta ben. Men glada ben! Imorgon får de vila!

Inga kommentarer: