måndag 17 december 2012

Lucka 17 - Berätta om en vän som bor nära

För rättvisans skull så tycker jag att även vännerna som bor nära förtjänar en egen liten lucka. De där härligt sprudlande glada tjejerna som också vill vara med där det händer. Ja ni ser ju själva; i år har vi avverkat bland annat Vårruset, en hel drös med 4good-kvällar, knytis till både höger och vänster, schlagerkvällar, vandring, konserter, kräftskiva, glöggmys, filmkvällar, långpromenader och ett uppstartat träningsprojekt.

När jag flyttade till Malmö för tre år sen kände jag (förutom mormor, morfar och morbror med familj) bara en enda person i stan. Resten av mina "gamla vänner" bodde kvar utspridda på Österlen och hade ju förstås skaffat sig nya bekantskapskretsar under de åtta år som jag varit på vift. Jag trodde det skulle vara väldigt svårt att skaffa nya vänner i vuxen ålder, när man inte pluggar eller dyl, och dessutom levde jag i föreställningen att jag själv inte var speciellt social av mig och att det därför skulle bli ännu svårare.

Men ja, the rest is history som vi brukar säga. Tack, ni är underbara!

Inga kommentarer: