fredag 7 december 2012

Lucka 7 - En plats jag vill besöka

Finns det någon plats jag absolut vill besöka innan jag dör? Den typen av frågeställning kan provocera mig, och istället få mig att tänka såhär "om jag ändå ska dö, vad spelar det för roll vad jag gör innan dess?" - men det hör ju inte till frågan...

Det finns många platser jag vill besöka. Men ingen som jag känner att jag måste besöka. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med tillvaron och har ingen större längtan ut i stora vida världen. Det finns ingen längtan efter äventyr bara för sakens skull. Jag behöver trygghet och en fast punkt. Jag tillbringar hellre semestern i stugan än på resande fot. Om det är någon plats jag absolut vill besöka, så är det nog faktiskt stugan. Mer och oftare. Ibland funderar jag till och med på hur det hade varit att bo där permanent.

Sommarstuga i vinterskrud.

Inga kommentarer: