torsdag 6 december 2012

Lucka 6 - Det här trodde ni inte om mig II

Om jag skulle fråga er vad ni tror att jag skulle göra över nyår, vad skulle ni svara då? Ingen skulle säga "åka skidor" eller hur?! Jag åker nämligen inte skidor. Och jag börjar inse att det som lät som en kul idé en fredagkväll i soffan hos mormor i höstas kanske inte längre är en sån bra idé... Kusinfamiljen lurade nämligen med mig på en resa till fjälls över nyår då. Och nej, jag brukar ju inte vara så svårflörtad. Ni vet, vara med där det händer osv...

Men just skidor är ju inte min grej. Jag är rädd för nedförsbackar och fart = ingen ultimat kombination för just skidåkning. Men det där med fjälls har alltid lockat mig, och jag gillar ju snön. Jag tänker att man kanske inte bara måste åka skidor, utan att man faktiskt kan roa sig med att promenera och höra snöknarret under skorna och ha snöbollskrig också? Eller kanske göra snöänglar? Eller kanske få åka skoter?!

Jag tänkte i och för sig att om jag går en riktig skidskola (sorry Kattis, no offence!) så kanske jag kan lära mig. Nu har jag börjat tänka om. Kanske ska jag bara hålla mig till längdskidorna, och försöka lära mig det istället. Och satsa på Tjejvasan 2014? Varför prova att åka först innan man planerar för Vasan liksom?! Inte min grej. Nu funderar jag på hur jag ska ta mig ur det här. Hjälp!

Kajsa, jag behöver ditt stöd! Såhär såg det ut sist jag stod på ett par skidor, för typ fem år sen. Vi var sponsrade av Fischer, Apollo och Svenska backhoppningslandslaget. Stort.

3 kommentarer:

mamma sa...

du klarara det, känn efter hur det känns på plats, annars gör snöänglar hela veckan och bli kanonbra på det, du e en tuff skåning som iaf utmanar ödet :)

mamma sa...

imponerad nä jag ser dina bilder här bredvid om att springa ute i snön, jag tror minsann att du funnit glädje i att springa, jag hänger på utomhus till våren

Kattis sa...

Alltså..vi kan väl förtydliga lite här att den gången jag försökte ha skidskola med er var jag ju själv inte utbildad... Nu har jag ju lärt mig på ett heeelt annat sätt hur man gör med vuxna modiga nybörjare. ;) Jag tycker du är grym som åker upp till fjälls. Ingen press, åk längd om du vill, gör det du känner för, njut av snön och vintern så kommer det bli kanon. Att läsa en bok i värmestugan funkar också, trust me, jag har testat.. :)