söndag 2 december 2012

Lucka 2 - Det här trodde ni inte om mig

Erkänn att ni inte trodde att jag var en sån som gav mig ut på en löptur i snön. Eller hur?
Nä, inte jag heller. Men idag hände det. Årets första snöflingor dalade i luften i fredags, men det var först i natt som den första riktiga snön kom. I morse vaknade Malmö inbäddat i ett vackert vitt snötäcke!

Jag gillar snö. Och jag har lovat min tränare (och mig själv förstås) att bli snabbare under nästa träningsperiod. Även om jag njuter av att mysjogga eftersom jag aldrig någonsin tidigare har tyckt att just joggande varit varken mysigt eller roligt, så är ju inte tanken att bli för bekväm. Idag hade jag planerat in ett intervallpass, och när jag såg snön tänkte jag - varför inte slå två flugor i en smäll?!

Det var härligt med snöknarr under fötterna och flygande snöflingor i ansiktet, men förutom det så var det inte bekvämt någonstans. 30 minuter utanför min bekvämlighetszon resulterade i ett nytt pers med nästan 30 putsade sekunder i genomsnittlig kilometertid. Snölöpning is the shit!

7 kommentarer:

mamma sa...

bra gjort,impad

Keron sa...

Äh, du gillar ju att överraska dig själv så det trodde jag nog :)

Kattis sa...

Jag är så sjukt imponerad av hela ditt träningsupplägg den här hösten. (och avundsjuk..) stor kram!

Maries strålande jul sa...

Hej!
Vad kul att jag hittade till din fina blogg!

Sara sa...

Jag är mycket imponerad att du tog dig ut och sen gjorde personbästa till på köpet. :)

Önskar jag vore lika duktig, men känner mig lite peppad nu att ta tag i min egen träning när jag är här nere....

Kör hårt!
Kram

Cecilia sa...

Du är helt enkelt bättre än jag är!

Elna sa...

En applåd för dig, Petra!! Tänk om man kunde lära sig att uppskatta jogging/löpning... =/