lördag 1 december 2012

Lucka 1 - Det här är jag

Nä men vad säger ni, vi kör väl en adventskalenderblogg i år igen?! Nytillkomna läsare kanske kan lära känna mig lite bättre, och ni gamla stofiler får säkert lära er ett och annat nytt också. Men snälla, ha inte för höga förhoppningar. Tanken är bara att det ska vara roligt att räkna ner till julafton!

Vi börjar med "Det här är jag". Hej, jag heter Petra. I bloggosfären kallar jag mig Prralin, dels för att det är en hopdragning av mitt fullständiga namn och nästan vad jag kallade mig själv som liten (petrrralin), och dels för att jag förstås gillar praliner. Vem gör inte det liksom?! :)

Jag är en Österlentös som bor i Malmö men känner mig som norrlänning efter att ha bott där uppe under största delen av mitt vuxna liv. "Där uppe" är närmare bestämt Örnsköldsvik, min favoritstad alla kategorier. Om det inte varit 110 mil från Örnsköldsvik till familj, släkt och vänner i Skåne så hade jag levt happily ever after där uppe. Men nu bor jag alltså i Malmö. Och jag börjar gillar det.

Den här bloggen har jag knapprat på sen 2006 och den skrivs framför allt för att uppdatera vänner och bekanta som befinner sig på långt avstånd men som ändå är intresserade av att hänga med i vardagen. Dessutom fungerar den som en ypperlig ventil då behovet av att "skriva av sig" knackar på, och som ett arkiv att gå tillbaka i när minnet sviker. Bloggen speglar mig så till vida att den, liksom jag, är lite spretig mellan varven och blandar lågvarv med högvarv. Ibland handlar det om det ena, ibland det andra. Men det kommer alltid från hjärtat. Och lagom till jul så går den julblogg.

2 kommentarer:

mamma sa...

även vi som då var långt borta från dej men lite närmre nuförtiden gillar att följa din blogg, att liksom veta vad du sysslar med, vilket ju av bloggen att döma inte är lite, kramar

Kattis sa...

Vi "gamla stofiler" som numer är halvlångt borta, älskar att hänga med i vad du gör och få en hint om hur du mår. (iofs vet vi att just nu, när det lackar mot jul så mår du ypperligt, men det är roligt att läsa om allt som händer i "bubblan". Kanske borde jag fixa en blogg och delge lite om min bubbla också. ;))