fredag 27 januari 2006

Fredde hit o Fredde dit

Samtal halv elva en fredag kväll utspelar sig enligt följande:

Ring ring!
Jag svarar.
-Vem har jag kommit till?
- Petra.
- Men det här numret ska ju gå till Freddes café?!
-Ja det gjorde det också innan de la ner för ett år sen.
-Jaha. Ok. Hej då.
-Hej då...

Tror de att Freddes café har öppet halv elva en fredag kväll eller?
Om man är så tight med Fredde att man ringer till cafét bara för att prata med honom kanske man borde veta om att caféet varit nerlagt typ ett år...?! Eller?!
Finns mycket att förundras över när man fått Freddes gamla nummer.

Utan att överdriva tror jag att minst hälften av alla inkommande samtal hit sen jag flyttade in INTE har varit avsedda för mig... Så det är ju alltid trevligt när det ringer o nån faktiskt vill prata med mig for a change!

---

Grillorna har blivit invigda ikväll. Äntligen. Sofie o jag körde 10 varv på Skyttis. Det kändes lite ringrostigt o stelt, helt nya oanvända skridskor är ju inte direkt kända för att vara mjuka o sköna...
Sofie kom på den trevliga (?) idén att vi ska försöka köra 100 varv nån dag. Bara för att kunna säga att vi gjort det liksom. Hon har en del idéer för sig den där tjejen... Tror jag får försöka köra in min grillor lite först då... (helst med tanke på att hon åkt skridskor sen hon var liten o jag började först förra vintern...)

En annan idé hon kom med, kanske av det lite vettigare slaget, var att vi samlar ihop ett gäng o hyr en bagarstuga i Bjästa o bakar Hällakakor eller nåt nån dag. Skulle inte det vara lämpligt som en tjejkvällsaktivitet så säg?!
Sen skulle jag också tycka det var kul att gå o bowla nån dag, eller prova på att spela (eller vad man nu gör?) curling... Om nån har lust att aktivera sig med mig alltså.

Men först har nån (undrar vem??) fått för sig att jag ska aktivera mig med att åka (nåja, försöka) utförsskidor i backen på söndag... jag säger då det. Än finns det tydligen mycket kvar att uppleva här i världen.

6 kommentarer:

mamma sa...

hej dottern, tycker det verkar bra att du har en massa kompisar runt dej som aktiverar dej, är ju alltid roligare om man är några stycken om att utföra saker och ting. Åk försiktigt nerför på söndag, verkar roligt att pröva på. ha de gott, kram/mamma

KP sa...

Hej! Låter jättekul att baka hällakakor tycker jag! Vet Sofie hur man gör? Sitter och funderar på vem det är som försöker få upp dig i backen på söndag....Det är inte jag i alla fall för jag ska jobba 12 timmar! Vi hörs!!! Kram

Sara sa...

ah så du ska åka slalom i morgon. så synd man inte kan vara med o se det då!! :) Och skridskorna är invidga också. Jag ska se om jag får lite tid till det nästa vecka, är verkligen sugen både på skridskor o skidor, främst längd då...

Kattis sa...

VEM har lurat upp dig i slalombacken??? Taskig typ, vet han/hon inte om att du aldrig åkt?? Men jag är övertygad om att det går finfint... :-)

Anna S sa...

Jag tycker att du ska svara. Ja, det här är Fredde vad kan jag hjälpa till med? Så får du veta var de vill. Och går det på att du är en tjej och heter Fredde så får de väl göra det. =)

Marina sa...

Varför fick du inte ett bättre nr?!