torsdag 26 januari 2006

Mentalt chokladsug

Aaahhh. Me want chocolate.
Long time no see.
Den där chokladbiten som bjöds "till kaffet" ikväll gjorde tydligen sitt till, fast att jag avstod den. Love at first sight.
Närmre än så har jag nog inte varit en chokladbit på hela månaden faktiskt... Undrade just tidigare idag hur jag klarat mig nästan en hel månad utan choklad?! Hur är det möjligt??? Just nu känns det ganska omöjligt faktiskt. Men eftersom det inte finns nåt gott hemma så lär jag väl få försöka överleva på nåt sätt ändå... Jag tänker inte misslyckas nu när det bara är några dagar kvar tills jag kan säga att jag inte ätit nåt godis, choklad, kakor, chips eller nånting sånt på en månad.
Har skaffat mig ett smärre nötberoende istället, men man kan ju inte få allt här i världen...
Tyvärr.

---

Idag har jag tagit itu med mitt mastodontprojekt o satt in ungefär 900 foton i album. Nästan 3 album fylldes. Från Spanien o framåt, tom julen 2005. Av egen erfarenhet kan jag tipsa om att det inte blir roligare ju längre man väntar med såna här små projekt...
Slutprojektet är att det ska skrivas till de här bilderna också, problemet är att man inte minns vad allting föreställer... Också en bra anledning att kanske framkalla o sätta in i album liiite oftare.
Bättre sent än aldrig, det var ju ett av mina projekt som skulle genomföras under tiden jag var arbetslös. Och varför inte vänta till sista dagarna då...

---

Jo jag hittade lite energi på stan, i pillerform av sorten Rosenrot. Vid mental trötthet står det på förpackningen. Bra uttryck, för det är precis vad det är. Och det är jävulskt jobbigt. Men blir iaf lite bättre med en puff framåt...

---

Wallmans salonger på Parken den 17 mars. Vem vill sällskapa mig??

2 kommentarer:

Sara sa...

Så duktig du är som klarat dig från choklad o sånt där en hel månad snart. Du gjorde det bra att du avstod än fast chokladbiten låg där igår.
Vallmans låter skoj. Är det bara den 17 mars eller?

Anna S sa...

jordnötter går jag och knaprar på dagarna när jag inte jagar efter Simon =) gott =) jobbigt med alla skal dock =)