tisdag 24 januari 2006

Hemlängtan vs bortlängtan

Tvivlar på min plats i tillvaron...
Vet inte om detta är rätt för mig.
Mer o mer börjar jag sakna "hemma".
Finns mycket där som jag inte har här.
Men samtidigt mycket här som jag inte har där.

Suck.

Vem kom på att livet inte skulle va lätt att leva?
(o varför ser jag så irriterande glad ut där?! --->)

Tänk om det varit så lätt som en geografisk plats som var lösningen.
Då vore det bara att flytta.
Hur gör man när det är själva livet som inte hittar rätt?
Det är klurigt...

Nyårslovade ju att jag inte skulle va deprimerad o klagig så mycket det här året. Verkar gå åt pipan. Orkar jag mig ut på stan imorgon ska jag se om det är nån som säljer lite energi nånstans, saker o ting kanske blir lite lättare att fundera på om man faktiskt orkar göra nåt annat än att ligga i soffan.
Kanske ska kasta ut den, soffan alltså? Fast det resulterar nog bara i att det blir fan så mycket obekvämare...

3 kommentarer:

Sara sa...

tror inte heller lösningen är att slänga ut soffan.
Vad är det du saknar som är i skåne???
Hoppas du hittar lite energi på stan i morgon!

Engma sa...

Uschamig vilket trist inlägg. Du får snart fullt upp med jobb så då lovar jag att du nästan helt glömmer bort din "trista" tillvaro. Hur trist är den egentligen? Vänner verkar du iaf ha så det räcker! :) Och vissa blir nog aldrig på det klara med var de vill bo någonstans. Jag är iaf inte det. Tror egentligen inte att det spelar så stor roll. Eller jag vet inte. Jag kommer nog alltid att längta bort någonstans eller längta till att göra nåt nytt och spännande. Men så biter vardagen fast i en och man inser att man nog inte har det så dåligt egentligen. Du vet gräset känns ofta grönare där på andra sidan...

mamma sa...

hejsan dottern min, det låter ju inget vidare, hoppas att det beror på för lite att göra. Känner på nått vis igen det, det är tomt utan korna och inget att göra. Men var glad åt de vänner du har både här och där. Du får kanske börja tänka på att komma hem och prova på livet i Skåne,efter perioden hos resesäljarna, om hemlängtan håller i sej. Du får hitta tillbaka till nått lite ljusare, jag behöver dina underfundiga formuleringarna i mitt liv, kram/mamma