söndag 8 februari 2009

Äntligen melodifestivaldags!

Ja, jag erkänner att jag är lite av en melodifestivalnörd. Eller iaf -gillare... :)

Jag ägnar inte hela min söndag åt att älta om rätt låt vann eller inte, men jag tycker att det är skön lördagsunderhållning. Duktiga artister, välkända såväl som mindre kända, lättsmälta låtar, glitter och glamour, sköna koreografier som åter får mig att drömma om att bli dansare i nästa liv.

Jag bedömer inte låtarna och artisterna ur ett djupare perspektiv än hur de tilltalar mig efter ett par lyssningar.
Det räcker för mig.

Igår var det Nina Söderquist och Alcazars låtar som tilltalade mig mest.
Marie Serneholt tyckte jag också var helt ok, Shirley Clamps låt var oväntat "platt" och Caroline af Ugglas? Jaaaa frågetecken är nog allt jag har att säga där, not my cup of tea. Big Big World-Emilia var otroligt sockersöt, men låten sa mig inte så mycket.
Just ja, Scotts. Sådär, de har aldrig tilltalat mig riktigt.

Behöver jag säga att jag ser fram emot kommande lördagar? Och att jag troligen inte kommer att tröttna på schlagerlåtarna förrän framåt höstkanten nån gång, då jag istället börjar längta till nästa omgång... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ungefär som jag tyckte också =) Jag drömmer också om ett liv som dansare.