torsdag 19 februari 2009

Äntligen testat Body Jam

En snäll kollega bytte med mig idag så jag kunde gå och testa Body Jam. Det är nog egentligen det passet som lockat mig mest att prova nytt gym (+ att man får tillgång till badhuset på det gymmet + förhoppning om ny inspiration). Hur var det då?

Ärligt talat, lite av en besvikelse. Okej, man ska inte döma efter att ha provat en gång - detta är en träningsform som man absolut behöver nöta in flera flera gånger så att man får in rörelserna, och därefter tycker det är roligare och framför allt får ut mer träning av det. I början är det mest hjärncellerna som tränas...

Men nja... jag vet inte. Det gav inte känslan "Åhh vad roligt, det här vill jag lära mig!" som jag trott och önskat (eller ja, det kanske iofs är bra att jag inte tyckte det - det kanske gör valet av gym lättare). Det som jag tycker är trist med båda "Body-" passen jag testat är att koreografin är så uppdelad, det är flera korta block - jag saknar att det inte byggs på och blir en lång koreografi. Men det kanske är för att jag jämför med min favoritsysselsättning step up - som både är extremt träningsjobbigt, superkul och blir en hel koreografi till slut...

Nåja, nu har jag testat iaf... Hinner tyvärr inte testa fler Body Jam-pass under testveckan då jag jobbar under lördagens pass och är på hockey under måndagens pass.

Inga kommentarer: