söndag 15 februari 2009

Det jag kommer sakna mest

Förutom en del personligheter förstås, så är det nog dessa underbart fantastiskt vackra vinterdagar jag kommer att sakna allra mest. Hur ofta får man uppleva dem i Skåneland?

Men å andra sidan, handen på hjärtat, hur många av dem har jag faktiskt utnyttjat och njutit till fullo av? Nej just det, försummar man nåt man har förmånen att kunna njuta av, så får man skylla sig själv när det försvinner... Easy come, easy go.

Så därför bestämde jag mig för att utnyttja dagens solsken till max! Jag var sugen på att prova längdskidorna, men det var ingen som ville leka med mig i skidspåren (jo man kan göra saker utan lekkamrater också, men med tanke på min (icke befintliga) förmåga att kunna åka skidor har jag ingen lust att ge mig ut på sådana utflykter ensam) så det fick bli en dryg timmes promenad istället. Fantastiskt skönt väder och fantastiskt vackert landskap. Ja, jag kommer sakna det. Mycket!
Men det finns viktigare saker jag saknar på annat håll...



Efter promenaden intog jag balkongen. Har man tjatat om en balkong i flera år, och äntligen fått en, så får man utnyttja den även om den är full med snö. Hur skottar man en balkong? Får man kasta ut snön över balkongräcket och hoppas på att den inte snöar in på nån som sitter och njuter på en balkong längre ner eller att den inte hamnar i huvudet på någon som är ute och söndagsnjuter?

Fritz vill inte vara sämre än att han solade han också - en riktig solkatt. :)

Efter en stunds solning och läsning - och frysning - på balkongen blev det ännu en promenad innan solen försvann. Kan man inte alltid få ha det såhär?

Det var länge sen jag fick såhär mycket frisk luft på en och samma dag, nu får det nog bli lite soffläge som kompensation... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken fin dag! har du bestämt dig för att flytta nu? ...när?

njut av vintersolen så länge!

Prralin sa...

Sara - Ja jag har bestämt mig för _att_ jag ska flytta inom överskådlig framtid, men inte när... än. Måste se till att nuvarande jobbet får en annan lösning utan mig, plus att jag inte vet vad jag ska göra i södern... plugga? jobba?

Anonym sa...

jag håller med, vilken underbar natur staden till trots bjuder på
passa på att njut nu